Anime_sv طراحی سایت سئو قالب بیان
نقد و معرفی انیمه


نام انیمه: 91 روز (91days)

امتیاز: 7.88

تعداد قسمت ها: 12

مدت زمان هر قسمت: 24min

وضعیت پخش: اتمام پخش

تاریخ پخش: 9 جولای 2016 تا 1 اکتبر 2016

استودیو سازنده: shuka

ژانر: اکشن، درام، تاریخی

رده بندی سنی: 17+

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خلاصه ی داستان:

آنجلو لاگوسا (Angelo lagusa) در دوران کودکی تراژدی بزرگی را تجربه کرده است : والدین و برادر کوچک او به طرز بی رحمانه ای توسط خانواده ی مافیایی وانتی (Vanetti) به قتل رسیدند. بعد از دست دادن تمام چیزهایی که برایش عزیز بودند. او هم هویت و هم  زادگاهش را رها کرد و هویت جدیدی به نام آویلیو برونو (Avilio Bruno) را انتخاب کرد.

7 سال بعد آویلیو بالاخره شانسی برای گرفتن انتقام پیدا کرد، او نامه ای اسرار آمیز از شخصی ناشناس دریافت می کند که او را وادار می کند تا به زادگاهش باز گردد. او به زودی با پسر دون وانتی، نرو وانتی (nero vanetti) آشنا می شود و تلاش می کند تا با مهارت هایی که طی این سال ها به دست آورده به او نزدیک شود و انتقام خود را از این خانواده بگیرد.

91 روز داستان گذشته ی تاریک و خونین آویلیو تا گرفتن انقام از تمام افرادی که در قتل خانواده اش دست داشته اند را روایت می کند. و بعد از کشته شدن هر نفر آرام آرام به پایان خود نزدیک می شود.

 "هشدار، ممکن است نقد ها حاوی اسپویل (لو دادن بخشی از داستان) باشند."

نقد انیمه:

داستان:10/8

داستان در سال 1928 در آمریکا و دوران تحریم اقتصادی اتفاق می افتد. داستان از جایی شروع می شود که آویلیو نامه ای دریافت می کند و خاطرات گذشته ی خونین اش بار دیگر برایش زنده می شود. زمانی که خانواده اش توسط خانواده ی وانتی به صورت وحشیانه به قتل رسیدند، آویلیو زادگاهش را ترک می کند و به مدت 7 سال با غم از دست دادن خانواده اش زندگی می کند و بالاخره آماده می شود که به زادگاهش باز گردد و انتقام خانواده اش را با کمک دوست پدرش (کسی که نامه را برای او فرستاد)  بگیرد.

داستان از بسیاری جهات با ظرافت و زیبایی خاصی بازگو می شود و همچنین روایت داستانی غنی هم دارد. و وقتی با اتمسفر تاریک و جنایی مخلوط می شود شاهد یک داستان هیجان انگیز و سرگرم کننده می شویم. داستان شباهت اندکی هم با سری فیلم پدرخوانده دارد که البته، این صرفا یک شباهت اندک است و نه یک کپی. مطمئنا این انیمه طرفداران سری های مافیایی را راضی خواهد کرد. 

چیزی که روایت غنی داستان را به نمایش می گذارد این است که داستان در فاصله ی میان دو شلیک روایت می شود و این جاست که هنر اصلی نویسنده مشخص می شود. درکل به هیچ وجه با یک داستان کلیشه ای روبرو نیستیم و حتی در دل پایان غیر قابل پیش بینی اش هم رمز و راز و شک تردید وجود دارد.

هنر و طراحی: 10/9

طراحی انیمه واقعا چشم نواز و زیباست و می توان هنگام نگاه کردن به آن ساعت ها در طراحی فضاها و شخصیت های داستان فرو رفت. یکی از نمونه های بارز طراحی، طراحی فضاها و مکان ها با حال و هوای سال 1928 است، نمونه هایی مثل طراحی خانه ها، اتومبیل ها، لباس های شخصیت ها و همچنین سلاح ها بر اساس همان دوره و با ظرافت و زیبایی طراحی شده اند.

از انجا که با انیمه ای با سبک اکشن روبرو هستیم، شاهد طراحی صحنه های تعقیب و گریز و همچنین نبرد تن به تن و درگیری با سلاح های سرد و گرم هستیم که هم به صورت واقع گرایانه و هم ظریف به تصویر کشیده شده اند. در کل نمی توان از طراحی ایراد خاصی گرفت.

صداگذاری: 10/7

یکی از ایرادات موسیقی، فقر موسیقی پس زمینه است و در صحنه های حساس یا موسیقی وجود ندارد و یا از موسیقی به طور مناسب استفاده نشده است. اما به غیر از این مورد، انیمه در موسیقی عملکرد قابل قبولی داشته، اکثر موسیقی هایی که در طول داستان شنیده می شود حال و هوای قدیمی دارد و اتمسفر قدیمی داستان را حفظ می کند.

موسیقی آغازین هم واقعا محشر است و احساسات شخصیت اصلی (آویلیو) را کاملا بیان می کند. همچنین صدا گذاری کاراکتر ها هم کاملا قابل قبول است و نقصی ندارد.

طراحی شخصیت ها: 10/8

در طی داستان آویلیو با شخصیت های مختلفی آشنا می شود و دوست و دشمن های جدید پیدا می کند اما داستان به تعداد کمی از آن شخصیت ها می پردازد به طوری که انگار اکثر شخصیت ها فرعی هستند. همانند اکثر انیمه ها بیشتر توسعه ی شخصیت بر روی شخصیت اصلی (آویلیو) صورت می گیرد.

آویلیو برونو (آنجلو لاگوسا) :

آنجلو در کودکی تراژدی بزرگی را تجربه می کند و توسعه ی شخصیت او هم به همین مورد اشاره دارد که چگونه یک تراژدی می تواند از یک کودک پاک و معصوم یک انسان بی احساس و تشنه ی انتقام درست کند، تنها آرمان آویلیو در طول داستان گرفتن انتقام است و در این راه تقریبا همه چیزش را از دست می دهد و هر نفری را که از سر راهش بر می دارد عطش انتقامش کمتر می شود، و می توان گفت تا حدودی از تصمیمش برای انتقام پشیمان می شود. اما بعد از اتفاقی که برای تنها خانواده ای که برایش مانده (یعنی دوستش کورتئو) می افتد، آتش انتقام باز در وجود او زبانه می کشد.

کورتئو (corteo):

کورتئو دوست دوران کودکی آویلیو و به عبارتی تنها دوست آویلیو است، کورتئو برعکس آویلو شخصیت آرام و صبوری دارد. او از مافیا متنفر است و دوست ندارد با آنها همکاری کند. با این وجود او تصمیم می گیرد که به آویلیو کمک کند تا انتقام خود را از خانواده ی وانتی بگیرد و با هم وارد خانواده ی وانتی می شوند. کورتئو و آویلیو در کودکی با یکدیگر پیمان برادری می بندند و کورتئو همیشه به آویلیو وفادار ماند. توسعه ی شخصیت کورتئو بخش آرام وجود او را هدف قرار می دهد و او بعد از همکاری با مافیا و دیدن برخی صحنه ها کم کم به شخصی پرخاش گر و مضطرب بدل می شود.

نرو وانتی (nero vanetti):

نرو یکی از اشخاصی بود که در قتل خانواده ی آویلیو شرکت داشته، البته در طول داستان وقتی ماجرا را برای آویلیو تعریف می کند (وقتی که از هویت اصلی آویلیو بی خبر است) می گوید که از آن اتفاق پشیمان است. اولین برخورد نرو با آویلیو و کورتئو هنگامی است که آویلیو می خواهد مشروب دست ساز خودشان را به مافیا بفروشند. نرو وقتی شهامت آویلیو و کورتئو را می بیند تصمیم می گیرد با آنها وارد تجارت شود. توسعه ی شخصیت نرو هم تقریبا همانند کورتئو است، در طول داستان او شاهد خیانت برادرش و بسیاری از دوستانش می شود و کنترل احساسات خود را از دست می دهد.

  

   --->  Fango - Barbero - Vanno Clemente - Frate Vanetti - Vincent Vanetti 

اینها هم دیگر شخصیت های مکمل داستان هستند که البته به غیر از وینسنت وانتی برو روی دیگران توسعه ی شخصیتی خاصی را شاهد نیستیم.

در مجموع: 10/8

91 روز هم شاید از آن دسته انیمه هایی است که به آن بی توجه ای شده. داستان غنی، موضوعی تازه، صحنه های اکشن ظریف، طراحی بسیار زیبا، بهره گیری از عناصر محیطی، موسیقی، روایت داستانی بی نقص و پایانی غیر قابل پیش بینی از جمله نکات مثبت این انیمه است که حتما طرفدار تمامی سبک ها را جذب خود می کند، پیشنهاد می کنم حتما این انیمه را در لیست تماشای خود قرار دهید. 


نظرات (۴)

  • فاکتورهای سئو
    Sunday 6 October 19 , 11:40

    ممنون بابت معرفی این انیمه بیسیار عالی از این دست نقدها بیشتر قرار بدید ممنون

    • author avatar
      amin tabaei
      30 October 19، 17:16
      سلام، ممنون از نظرت، حتما در آینده نقد های بیشتری می زارم.
  • Mahdi
    Tuesday 5 March 19 , 00:47
    انیمه اش فوق العاده بود. و همچنین ممنون از نقد شما. مثل همیشه عالی.
    • author avatar
      amin tabaei
      5 March 19، 14:59
      با سلام، خوش حالم که نقدم مفید بوده، ممنون از بازدید شما.
  • Amir.h
    Tuesday 19 February 19 , 00:41
    نقد هات حرف نداره، ;)
    فقط یکم بیشتر نقد بزار و از سبک های عاشقانه هم نقد بنویس. 
    • author avatar
      amin tabaei
      20 February 19، 00:41
      سلام، ممنون به خاطر نظرت، حتما نقد های بعدی از رومنس هم قرار میدم.
  • Mhran
    Saturday 16 February 19 , 18:29
    انیمه مافیایی ..؟ به به

    نقد شخصیت ها..؟؟ به به

    خیلی اسپویل نکن ..!! اه اه

    همین فرمون رو برو😘🌹🎇
    • author avatar
      amin tabaei
      19 February 19، 00:32
      سلام، مرسی از نظرت، خوشحالم که نقدم مفید بوده. تا جای ممکن سعی می کنم جایی از داستان رو لو ندم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

لطفا وبلاگ ما را به دوستانتان نیز معرفی کنید


دنبال کنندگان بیانی
نویسندگان