Anime_sv طراحی سایت سئو قالب بیان
نقد و معرفی انیمه


Action

اکشن: این ژانر یکی از رایج ترین سبک هاست، که در اون اتفاقات هیجان انگیز میوفته و درگیری های فیزیکی در اون زیاد دیده میشه؛ اما از اونجایی که داستانهای این سبک شخصیت پردازی قوی یا داستان خاص و اساسی ندارن برای جذابتر شدن با ژانرهای دیگه ای مثل کمدی، ماجراجویی، فانتزی و... ترکیب میشن.


Adventure

ماجراجویی: این ژانر یکی از سبک های محبوب انیمه هاست، و در اون شخصیت های اصلی در پی ماجراجویی و کشف مکان های جدید هستن. اصولا این سبک انیمه طولانی هستن ولی داستان خوبی دارن اما در بعضی مواقع خسته کننده میشن چون داستان خیلی آروم پیش میره! برای این که این سبک هیجان انگیزتر شه اصولا با ژانرهای دیگه ای مثل اکشن، تاریخی و قسمتی از زندگی ترکیب میشه!


Animation

انیمیشن: انیمیشن سبکی از انیمه است، که در آن طراحی فضاها، کاراکتر ها،رنگ ها، احساسات به صورت واقع گرایانه و هنرمندانه صورت گرفته است و بیننده را به سوی خود جذب میکند.



Bishounen

بیشونن: در لغت به معنی پسر خوشکله که این سبک در کشورهای غربی خیلی رایج نیست اما در ژاپن موفقیت زیادی کسب کرده. و مخاطب این سبک بیشتر دخترها و زنهاست. داستان این انیمه حول یک مرد خیلی خوش قیافه و جذاب میچرخه... که شامل حس قوی همجـــنس گرایی و روابط اجتماعی خیلی خاصه!


Comedy

کمدی: این سبک تا کنون به تنهایی استفاده نشده و غالبا با بقیه ژانرها ترکیب شده. و در طول انیمه طنزهای ظریفی دیده میشه که میتونه در طراحی شخصییت ها یا فضای اطراف و تیکه کلام های بامزه باشه!

Demons

شیاطین: این سبک که تقریبا رایج هم هست درباره ی شیطانها ارواح و هرچیزه خبیثه! و اصولا با ژانرهای دیگه مثل اکشن و ماجراجویی ترکیب میشه!

 


Drama

درام: این ژانر شوک دهنده و پر از احساساته... شخصیت پردازی در این انیمه ها خیلی خوب انجام شده و شما رو با شخصیت ها همراه میکنه و احساساتتون رو تحریک میکنه... ژانر درام رو با سبک عاشقونه میشه همراه و موازی دونست!



Ecchi

ایچی: در لغت به معنیه سبکسر و کثیف و سرکشه که یک سبک +16 است... و در در هر قسمت حداقل یکبار شخصیت مونث با لباس زیر نشون داده میشه... که سری اول این انیمه با لباس و پوشوندن بدن با وسایل مختلف پخش میکنن و بعد از اتمام انیمه ورژن بدون سان*سورش فروخته میشه. و با سبک های دیگه که اونها هم در همین رابطه ان ترکیب میشه!

 

Fantasy

فانتزی: سحر و قدرتهای جادویی و هیولا هسته اصلی این انیمه هارو تشکیل میدن که معمولا با ژانرهای ماجراجویی و تاریخی و اکشن و... ترکیب میشن؛ متاسفانه در این انیمه ها شخصیت پردازی زیاد قوی نیست اما طراحی صحنه و اتفاق ها خیلی هیجان انگیز و جذابن!

 

Game

بازی: همونطور که از اسمش پیداست این انیمه درباره ی بازی و شخصیت هایی که این بازی هارو انجام میدن هست... که میتونه هرنوع بازی باشه مثل بازی با کارت، بازی آنلاین و...!


Harem

هارم (حرمسرا): این انیمه تقریبا ترکیب کمدی و عاشقانست که در اون شخصیت اصلی توسط چندنفر از جنس مخالفش احاطه شده... و عمدتا شخصیت اصلی پسره که دورش رو چندتا دختر گرفته و اکثرشون هم عاشقشن و میخوان یجوری بهش نزدیک شن، و در مجموع داستان خنده دار و بعضی اوقات عاشقونه ای رو میسازن!


Historical

تاریخی: این انیمه مربوط به زمان قدیم و امپراتوری های ژاپن بوده که در اون داستان فرمانروایی ها و سامورایی ها و... است. و همچیز به سبک قدیمی و مربوط به اون دوره طراحی شده!

Horror

ترسناک: این ژانر با این که اسمش ترسناکه اما زیاد هم ترسناک نیست اما با خونریزی و قطع عضوهای زیاد همراهه... و اصولا با ژانرهای دیگه مثل درام و روانشناسی و... همراه میشه!

Josei

جوزیئ: به معنی خانم است و این سبک بیشتر برای زنهای بین رده ی سنی 18 تا 40 سال می باشد، که داستان درباره زندگی عادی یک زنه و خیلی واقعیت گرا و بالغانست... که روی روابط شخصیت اصلی و عشق تمرکز داره. البته میتونه برای دوران مدرسه هم باشه و صرفا شخصیت های انیمه بزرگسال نیستن! 

Kids or Kodomo

بچگانه: همونطور که از اسمش پیداست این سبک برای بچه هاست و شخصیت های این انیمه کوچیک و بامزه و خوشگلن!

Love/Romance

عاشقانه (رمانتیک): یک ژانر نسبتا محبوبه که درباره ی شکلگیری رابطه عشقی یک زوج میباشد. و معمولی کمدی و هارم هم هست. و خیلی خوب بیننده رو با خودش همراه میکنه!


Magic

جادویی: این ژانر درباره قدرتهای فوق بشری و جادوییه... و میتونه یک انیمه باشه که یک دختر با چوب جادویی داره یا یک انیمه واقع گرایانه با قدرتهای ماورایی!

 

Martial Arts

هنرهای رزمی: این انیمه با اکشن همراهه و راجب هنرهای زرمی مثل بکس، کنپو و حتی ترکیب چند هنر رزمی است!

 



Mecha

ربات: یک ژانر اکشه که در اون ربات ها و ماشین های غول پیکر زیاد دیده میشه... که میتونه فضایی، نظامی و حتی فانتزی باشه!

 



Military

نظامی: در این ژانر شخصیت اصلی یک نظامی یا پلیس است یا یک ارتشی سابق... در اون از سلاح های نظامی و عملیات نظامی استفاده میکنند و پر است از صحنه های اکشن و ماجراجویی... و این ژانر با ژانر پلیسی Police یکسانه!

 



Music

موزیک: همونطور که از اسمش پیداست درباره ی موزیکه و در این ژانر از موسیقی برای بیان احساستشون و یا به عنوان سرگرمی استفاده میکنن که گاهی با سبک عاشقانه همراهه!

 



Mystery

معمایی: در این ژانر تماشاچی رو در حیرت میزاره که بعدش چه اتفاقی میوفته، در این انیمه سلسه حوادثی غیر قابل پیش بینی اتفاق میوفته که شخصیت اصلی سعی میکنه از ماجرا سردر بیاره. تا اخره ماجرا همه چیز پشت هاله ای از ابهام میمونه و جذابیت خیلی زیادی داره. بطور معمول این ژانر با سبک هایی مثل روانشناسی و ترسناک همراه میشه!

 



Psychological

روانشناختی: در این ژانر شاهکارهای زیادی وجو داشته... چون باعث میشه بیننده رو با خودش همراه کنه و بخواد داستان رو حدس بزنه... مثل ژانر معماییه با این تفاوت که شما رو حسابی درگیره داستان میکنه پر از رمزو رازه و مثل بازی شطرنج میمونه... و یکی از بهترین ژانرهاست!

 



Samurai

سامورایی: در این ژانر راجب سامورایی ها و گاهی اوقات آداب یک سامورایی بودن رو به تصویر میکشه.. که میتونه عاشقانه یا خشن و جدی یا طنز باشه!

 



School Life

دوران مدرسه: این سبک خیلی معموله و زیاد دیده میشه که معمولا با سبک های دیگه مثل کمدی، درام، عاشقانه، قسمتی از زندگی و... همراه میشه. در این سبک میتونه دوران دبیرستان یا دانشگاه رو نشون بده.. و شامل فعالیت های شخصیت ها مثل ورزش هنر و... یا امتحانات تعطیلات تابستانی، روزه اول مدرسه باشه!

 



Sci-Fi

علمی-تخیلی: در این ژانر وسایل و علم های پیشرفته که در آینده بشر بهشون دست پیدا میکنه به تصویر کشیده شده که میتونه شامل ربات ها، سفر به فضا، تمدن های پیشرفته و... باشه!

 



Seinen

سینن: این سبک بیشتر برای مردهای بین 18 تا 40 سال است، و معمولا همراه با خشونت , مسائل جنـ*** سی همراه است و شخصیت پردازی بصورت خیلی بالغانه است. سینن یعنی مرد جوان!

 

Slice Of Life

قسمتی از زندگی: این ژانر رو هرکس یکجور معنی کرده، تیکه ای از زندگی، زندگی روزمره و... ولی درکل در این ژانر به بیان واقع گرایانه ای از زندگی میپردازه و اصولا زندگی روزمره رو به نمایش میزاره. که میتونه با ژانرهای دیگه مثل مدرسه ای و عاشقانه ترکیب شه!

 

Shoujo

شوجو: این سبک بیشتر برای دخترهای 7 تا 18 سال ساخته میشه... البته به این منظور نیست که بچگونه این فقط در انها از تصاویر زیادی برای بیان داستان استفاده میکنند که معمولا عاشقانه اند و شوجو به معنی دختره!


Shoujo-ai

شوجو آی: این ژانر بیشتر راجب عشق دختر ها و رابطشونه و میشه گفت در سطح پایین تری از Yuri است. که روی رابطه و عشق تمرکز داره ومعنی اون عشق دخترونست! ai یعنی عشق و shoujo یعنی دختر! 


Shounen

شونن: این ژانر عکس شوجوه که بیشتر برای پسرهای 7 تا 18 سال ساخته میشه. و بیشتر با سبک هایی مثل هارم یا هنرهای رزمی و ربات همراه میشه و دعوا و جنگیدن زیاد و زن های زیبا در اکثرشون دیده میشه و شونن به معنیه پسره!

 



Shounen-ai

شونن آی: این ژانر هم عکس شوجو آی است و درباره ی رابطه ی دو مرده که سطح پایین تری از Yaoi قلمداد میشه و معنی اون عشق پسرونه است!

 



Space
فضایی: بطور معمول با ژانر علمی تخیلی و فانتزی همراهه و درباره ی فضا و سفرهای فضایی است!
 



Sports

ورزشی: در این ژانر همونطور که مشخصه راجب کلوپ های ورزشی مدرسه یا به شکل های دیگست که شخصیت اصلی یا خیلی خرفه ای و با استعداده یا برعکس خیلی بی استعداده که در طول انیمه پیشرفت میکنه!


Super Power

قدرت فوق بشری: این ژانر مربوط به انیمه هاییست که افراد قدرت های خارق العاده دارن مثل سرعت زیاد قدرت بدنی زیاد و...!

 



Supernatural

مافوق طبیعی: در این ژانر روح ها و شیاطین و دیگر چیزهای مافوق طبیعی دیده میشه اما جدای از ژانر جادویی است و بیشتر شامل سفر در زمان بیگانگان و... است!

 

 

Vampire

خون آشام: همونطور که از اسمش پیداست این ژانر با خون آشام ها سرو کار داره و میتونه جز ژانر مافوق طبیعی هم باشه!

 

 

Yaoi

نوع شدیدتری از Shounen-ai است 


Yuri

نوع شدیدتری از Shoujo-ai است 

لطفا وبلاگ ما را به دوستانتان نیز معرفی کنید


دنبال کنندگان بیانی
نویسندگان