Anime_sv طراحی سایت سئو قالب بیان
نقد و معرفی انیمه


نام انیمه: دروازه ی اشتاین (Steins;Gate)

امتیاز : 9.14

تعداد قسمت ها: 24 

مدت زمان هر قسمت: 24min

وضعیت پخش: اتمام پخش

تاریخ پخش: 6 آوریل 2011 تا 14 سپتامبر 2011

استودیو سازنده: white fox

ژانر : علمی-تخیلی ، هیجان انگیز

رده بندی سنی: 13+

----------------------------------------------------------------------------------------------

خلاصه ی داستان:

 داستان درباره ی دانشمند دیوانه ای به نام "رینتارو اوکابه" است، که در ساختمانی قدیمی در آکیهابارا زندگی می کند. جایی که خودش را وقف سرگرمی اش یعنی اختراع "ابزار آینده" کرده است. همراه با دستیاران آزمایشگاهی اش : "مایوری شینا"، دوست دوران پچگی اش و "هاشیدا ایتارو"، هکری با نام مستعار دارو.

این سه نفر بیشتر وقت خود را صرف کار کردن روی امیدوار کننده ترین اختراعشان یعنی تلفن مایکروویوی می کنند. دستگاهی که میتواند وسایل را به طور ناقص به گذشته بفرستد.

اما ناگهان تحقیقات آنها به طور معجزه آسایی به موفقیت می رسد و دستگاه آنها توانایی ارسال ایمیل به گذشته را پیدا می کند. 

دروازه ی اشتاین داستان عمیقی از تئوری علمی و عملی است که اوکابه را به انشعاب موضوعات متفاوتی از گذشته و حال و مفهوم واقیعت سوق می دهد. و اوکابه باید بار داشتن کلید قلمروی زمان را به دوش بکشد.

   

"هشدار ممکن است نقد ها حاوی اسپویل (لو دادن قسمتی از داستان) باشند" 

نقد انیمه:

داستان: 10/10

دروازه ی اشتاین درباره ی ریناتو اوکابه، دانشمندی دیوانه است که وقتش رو در آزمایشگاهش با دوستانش، مایوری و دارو می گذرونه. آنها روی ساختن ابزار آینده کار می کنند.

احتمالا چند قسمت اول شما را نا امید کند. و همانند انیمه های کمدی/تکه از زندگی به نظر می رسد. هرچند وقتی مشخص

می شود که جالب ترین اختراع آنها : "تلفن مایکروویوی" توانایی ارسال پیام در زمان را دارد، همه چیز تغییر می کند.پیام هایی که به گذشته فرستاده می شوند تاثیر شدیدی روی زمان حال دارند.

وقتی اوکابه می فهمد که سازمانی شیطانی به نام سرن به دنبال آنها است. مجبور می شود از سفر در زمان برای جلوگیری از گرفتار شدن خودشان و جلوگیری از نقشه ی آنها استفاده کند.

اینجاست که موتور علمی-تخیلی و هیجان انگیز داستان به کار می افتد (از قسمت 9 به بعد) و بیننده را میخکوب در جای خود قرار می دهد. چیزی که در ادامه رخ می دهد، طرح های شگفت انگیزی رخ می دهد که هر قسمت مغزتان را منفجر می کند.

فضای داستان چند بار در زمان جابه جا می شود اما هدف آن همانند دیگر آثار گیج کردن شما نیست بلکه هدف اصلی آن توجه هرچه بیشتر شما به داستان است. داستانی که با یک معمای شگفت انگیز به پایانی هیجان انگیز ختم میشود.

دروازه ی اشتاین تکه ای بی سابقه از هنر است و برای مدتی روی صندلی میخکوبتان می کند.

 

هنر و طراحی:10/8

 

بخش طراحی و هنر بخشی است که دروازه ی اشتاین بیشترین کمبود را در آن دارد. دروازه ی اشتاین انیمه ای با بودجه ی بزرگ نبود از این رو انتظار می رفت که طراحی آن خیلی مورد قبول نباشد. هرچند این به این معنا نیست که طراحی بد است، یا سبک طراحی غیر قابل تحمل است. در حقیقت فضا ها تا حد ممکن واقع گرایانه به تصویر کشیده شدند.

سبک طراحی هم به طور ساده حس واقع گرایانه ی بیشتری نسبت به دیگر انیمه ها دارد.

صدا گذاری: 10/8

 

صدا گذاری بی نظیر و آهنگ آغازین بسیار زیبا است. اما در برخی موارد می توانست از موسیقی پس زمینه استفاده ی بیشتری بکند. به غیر از این مورد صدا گذاری بسیار قوی انجام شده.

طراحی شخصیت ها : 10/10

طراحی شخصیت ها در دروازه ی اشتاین شگفت انگیز است.شخصیت ها طوری طراحی شدند که عاشقشان می شوید.همه ی آنها صفات دوست داشتنی خودشان را دارند که به صورت کامل در آغاز داستان توضیح داده می شوند.شخصیت اصلی اوکابه 

در طی داستان شخصیتش عوض می شود و طی رخداد های مختلف بخش هایی از شخصیتش آشکار می شود.

طراحی شخصیت ها به گونه ای هنرمندانه صورت گرفته که داستان را تاثیر گزارتر می کنند.

در مجموع: 10/9 

اگر طرفدار سبک علمی-تخیلی و همچنین علاقه مند به داستان های سفر در زمان و مفهوم واقعیت و این جور چیزها هستین، دروازه ی اشتاین تجربه ای بی نظیر و تکرار نشدنی از این سبک ها را به شما ارائه می کند که مطمئنا در کمتر اثری این عناصر را می بینید، 


نظرات (۱)

  • حسین
    Sunday 13 January 19 , 23:44
    این انیمه یه فصل دو داره که واقعا فوق العاده است سال ۲۰۱۸ اومده 
    • author avatar
      amin tabaei
      13 January 19، 23:50
      سلام، بله Steins Gate 0 فصل دوم Steins;Gate هست. حتما به زودی نقدش رو می نویسم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

لطفا وبلاگ ما را به دوستانتان نیز معرفی کنید


دنبال کنندگان بیانی
نویسندگان